RSS

岁月风云 (The Drive of Life)

Many things happen until I couldn't control it. I feel myelf totally out of control. What happen to me this few weeks? What I stubborn for? What am I doing? I really couldn't figure out an answer. Is it a mistake for caring too much of my friends? Or I'm kind of too KPC? I really don't know. I'm so confused.

起初, 我都觉得华清瑜(宣萱饰) 超级笨蛋因为她盲目的维护她老公-危永镖(马德钟饰). 永镖一次又一次的出卖她家人, 又策划的损害公司, 对她不只说了几百遍谎话. 依我以前的态度和个性, 一定跟她说:" 这种男人, 不要也罢! 男人多得很, 少了一个,再找一个吧!"

直到今天晚上, 有个朋友寄个短讯给我说:" 每一束玫瑰都有刺,正如每一个人的性格都有你不能容忍的缺点,爱护一朵玫瑰并不是努力把它的刺根除,而是学习不被它的刺刺伤,这样你就是懂得爱人!" 谢谢你让我明白这道理!

我明白了做人都像十指手指一样,都有长有短. 只要往好的一方面看, 每个人都有他们的优点. 我深深了解到清瑜对她老公的不离不弃因为她深信她老公本性并不是那么坏.她认为他有他的优点.她坚持要带她老公改邪归正. 此外,华振邦(林峰饰)和翁受风(佘诗曼饰)的离离合合,更会令人感动. 总之做人不要钻牛角尖,生活自然开心. 往每个人的优点看齐吧!


P/S: It is a must-watch movie. Sorry nicole. I will try my best to translate for you later. (:

0 comments: